انتخاب يك شركت طراحي سايت كه بتواند بهترين خدمات را در بازار رقابتي به شما عرضه دارد اولين گام در شروع طراحي سايت است. وجود يك سايت كارآمد براي شركت ها و مجموعه هاي تجاري يكي از بديهيات محسوب مي شود.
بنابراين با انتخاب برترين شركت طراحي سايت مي توان تا حد زيادي به كسب و كار خود رونق داد.
با پيشرفت تكنولوژي، نوع بازاريابي نيز دچار تغييرات بسياري شده و بازاريابي هاي اينترنتي و مجازي جاي بازاريابي هاي سنتي را گرفته است. از اين رو سايت هاي اينترنتي و نرم افزارهاي گوشي هاي هوشمند جاي ويژه اي در ميان مردم دارد.
هدف از طراحي سايت
اولين كاري كه بايد انجام داد اين است كه شما بدانيد قرار است با سايت خود چه خدماتي به مشتري ارائه دهيد، و در قبال آن چه چيز دريافت نماييد. با انجام اين كار هدف شما از داشتن يك سايت مشخص مي شود.
شما همچنين بايد معيارهاي موفقيت خود را مشخص نماييد و بعد از آن دست به انتخاب شركت طراحي سايت بزنيد. مثلا اگر شما بخواهيد يك شركت جديد افتتاح كنيد، شما نياز به معرفي برند خود خواهيد داشت، از اين رو طراحي سايت مورد نظر شما بايد به گونه اي باشد كه راه هاي ارتباط با مشتري هاي قديمي شما و همچنين مشتريان جديد را مهيا نمايد و همچنين اطلاعات خدمات و محصولات شركت شما را ارائه دهد.
يا زماني كه سايت مورد نظر شما فروشگاه اينترنتي باشد، تغيير بازار فروش، حفظ مشتري هاي دائمي و بازگشت سرمايه هدف اصلي شما خواهد بود و نياز به طراحي سايت فروشگاهيداريد.
در واقع انتخاب درست يك شركت طراحي سايت در ارتباط با هدف شما زماني رخ مي دهد كه شما راه رسيدن به هدف تعريف شده خود را بدانيد.
اثبات توانايي هاي شركت طراحي سايت
انجام كارهاي مورد نياز در اين مرحله: بعد از مشخص كردن هدف خود از راه اندازي يك سايت و انتخاب شركت طراحي سايت مورد نظر خود بايد از شركت انتخابي تان بخواهيد تا به اثبات توانايي هاي خود با ارائه نمونه كارهاي موفق قبلي كه در آن نياز خاصي را براي شركت ديگري رفع كرده اند، بپردازد.
همچنين بايد راه حل هاي به كار گرفته شده ي خود براي اين منظور را به شما توضيح دهند.
البته اين نمونه كار به معني درك نيازهاي شركت شماست و لزوما به اين معني نيست كه بايد دقيقا در زمينه كاري شما باشد. مثلا شما يك شركت طراحي سايت را انتخاب كرده ايد تا براي فروشگاه لوازم ارايش شما سايتي طراحي نمايد، براي اين منظور نمونه كارهاي آن شركت در حيطه ي طراحي سايت فروشگاهي مي تواند معيار شما براي انتخاب نهايي باشد.
هزينه هاي شركت طراحي سايت
احتمال اينكه قيمت كم از جانب شركت طراحي سايت شما رافريب دهد و طراحي وب سايت خود را به آن ها بسپاريد، وجود دارد. اما بايد اين نكته را هم در نظر گرفت كه چنين فريبي مي تواند زمان شما را بگيرد و هزينه ي بالايي روي دستتان بگذارد.
اين نمونه مشخص ضرب المثل «هر چقدر پول دهي همان قدر آش مي خوري» است.
شما در اين حالت با اينكه هزينه ي كمي براي طراحي وب سايت پرداخت مي كنيد اما در واقع ارزش و زحمت واقعي ساخت سايت ناديده گرفته مي شود و آن كارايي لازم را به شما نمي دهد.
تشخيص هزينه هاي مناسب براي طراحي وب سايت
با كمي تحقيق به عنوان صاحب تجارت و اندكي صبر، اين مسئله به مسئله اي ساده تبديل مي شود. به هزينه هايي كه در سال هاي گذشته براي بازاريابي و تبليغات خدمات و محصولات خود كرده ايد مراجعه كنيد، هزينه تمام اين تبليغات به شكل هاي گوناگون چگونه سرمايه تان را به شما بازگرداند؟
انجام كارهاي مورد نياز در مرحله دوم: با توجه به ارزش و پيچيدگي كار مورد نظر و نه صرفا زمان انجام آن، از شركت طراحي سايتي كه انتخاب كرده ايد بخواهيد تا قيمت انجام كار مورد نظر را به شما بگويد و دلايل خود را از كارايي موثري كه در نتيجه كار بايد ايجاد شود توضيح دهد.
داستان جالبي از پيكاسو
داستان جالبي از پيكاسو وجود دارد كه گفتنش خالي از لطف نيست.
شخصي از او مي خواهد تا يك نقاشي بر روي يك دستمال كاغذي برايش بكشد، پيكاسو در مدت زمان خيلي كوتاهي نقاشي درخواستي را كشيد و از آن شخص مبلغ يك ميليون دلار بابت كارش طلبيد. مرد متعجب از درخواست چنين مبلغ بالايي، گفت كه براي چند دقيقه زمان روي اين نقاشي چرا چنين مبلغ گزافي مي خواهيد؟ پيكاسو در جواب او چنين گفت: بله 50 سال زمان صرف كرده و تلاش كرده ام تا امروز بتوانم چنين نقاشي را در عرض چند دقيقه بكشم.
شركت حرفه اي باعث بازگشت سرمايه شما مي شود
اگرچه شما مي دانيد كه شركت طراحي سايتي كه انتخاب كرده ايد توانايي اين را دارد كه با طراحي سايت مناسب براي شما و يا ارائه يك سرويس خاص، باعث بازگشت سرمايه شما شود، نگذاريد كه قيمت مورد نياز شما را از هدف اصلي خودتان كه در ابتدا مشخص كرده ايد، دور نمايد.
شما با يك حساب و كتاب ساده مي توانيد متوجه شويد كه تا قبل از اين چه هزينه هايي براي تبليغات صرف كرده ايد كه بي بازگشت بوده و بازدهي لازم را براي كسب و كار شما نداشته است، همچون زماني كه محصولاتتان را در مجلات چاپ كرده ايد، بنابراين نبايد اجازه دهيد هزينه هاي طراحي سايت، معامله هاي شما را با شركت هاي طراحي سايت بر هم زند.
بررسي سابقه شركت طراحي سايت:
در اينجا نيز طولاني بودن سابقه يك شركت طراحي سايت مهم نيست، بلكه آنچه مهم است اين است كه شركت طراحي سايت تا چه ميزاني با صنعت مورد نظر شما آشنا است و اينكه در زمينه مورد نظر شما سابقه اي دارد و براي مشتريان قبلي خود كار مشابهي انجام داده است.
در كارهاي انجام شده توسط اين شركت تا چه حد خلاقيت به خرج داده و رضايت آن ها را تا چه ميزاني به دست آورده است.
بايد اين نكته مهم را ناديده نگرفت كه بسياري از شركت هاي جديد، نسبت به رقيب هاي با سابقه خود خلاق تر هستند و تكنيك هاي مدرن تري به كار مي گيرند.
راه هاي بررسي سابقه شركت طراحي وب سايت
در مورد تكنولوژي هاي مورد استفاده شركت طراحي وب سايت سوال كنيد
از آن ها بخواهيد مشتريان موفقشان را به شما معرفي كنند
در مورد روش هايي كه طبق آن كارهاي قبلي را پيش برده اند با شما صحبت كنند.
تعامل شما با شركت طراحي سايت :
پيشرفت تكنولوژي باعث تغييرات هر روزه در زمينه وب سايت ها مي شود به طوري كه حتي كار را براي طراحان سايت نيز سخت مي كند و آن ها را با چالش هاي بسياري مواجه مي نمايد. از اين رو شركت هاي طراحي سايت بايد شما را نسبت به انجام كاري كه در حال طرح ريزي آن هستند مجاب نمايند.
در رابطه با اينكه چه كاري انجام خواهند داد، چگونگي انجام آن كار براي شما تشريح كنند و مهم تر از آن بايد چرايي آن را به شما بگويند.
از اين رو نكته ي بسيار مهمي است كه شما كاملا بدانيد شركت انتخابي تان چه كاري انجام مي دهد و در مورد چه چيزي براي شما توضيح مي دهد.
در واقع سردرگمي شما در زمان مذاكراتتان با شركت طراحي سايت انتخابي، درك نكردن اصطلاحات خاصي كه به كار مي برند و يا متوجه نشدن كلمات تخصصي كه مورد استفاده قرار مي دهند، همه بر گردن شركت طراحي سايت است و نه شما.
چگونگي تعامل با شركت :
1. پرسش از طراحان سايت در ارتباط با روش كارشان
2. پرسش از طراحان سايت در رابطه با آنچه قرار است انجام دهند
3. شما بايد در رابطه با آنچه كه سرمايه گذاري مي كنيد، اطلاعات لازم را داشته باشيد، بنابراين اگرچه بخشي از كار را متوجه نشديد در رابطه با آن بخش پرسش نماييد.
توليد محتواي سايت توسط شما :
مهم ترين بخش انتخاب شركت طراحي سايت در اين نكته نهفته است، هر چند كه آن را در اين مرحله ذكر ميكنيم. محتواي مناسب مورد بسيار مهمي است كه نبايد ناديده گرفته شود، هرچند كه قالب ظاهري سايت و قابليت هاي استفاده از آن، اولين چيزي است كه به ذهن مي رسد، و در جاي خود اهميت به سزايي نيز دارد.
هر شركت طراحي سايتي بايد قبل از هر كاري به اهميت محتواي شما پي ببرد، و اين را شما بايد به شكل روشن و دقيق براي آن ها مشخص كنيد؛ از طريق محتواي ارائه شده توسط شماست كه طراحان سايت متوجه هدف شما از اطلاعاتي كه مي خواهيد در نگاه اول به مخاطبان خود ارائه نماييد مي شوند.
توليد محتواي سايت يكي از وظايف شما به عنوان صاحب كسب و كار است
توليد محتواي سايت يكي از وظايف شما به عنوان صاحب كسب و كار است و نه وظيفه ي طراح سايت، در واقع اين شما هستيد كه به بهترين نحو ممكن قادر خواهيد بود محتواي مناسب ارائه در سايت را تهيه نماييد.
بدين شكل سايت شما پيام مورد نظرتان را به بهترين نحو ممكن به مخاطب انتقال خواهد داد و از طرفي ماندگاري خود را براي مدت زيادي حفظ خواهد كرد.
شركت طراحي سايت بايد با توليد محتوا كننده هاي سايت شما و همچنين بازار ياباني كه براي شما كار مي كنند در ارتباط مستقيم باشد.
سئو سايت بسيار مهم است :
شما بايد بدانيد كه سئو سايت بسيار مهم است و سئو سايت را در انتخاب شركت طراحي سايت در نظر بگيريد.
براي سئو و بهينه سازي سايت برنامه دقيقي داشته باشيد و به آنچه كه احتمال دارد در بازه زماني خاصي مثلا شش ماه و يا يك سال بيافتد فكر كنيد تا مطمئن شويد كه هزينه اي كه كرده ايد به شما باز خواهد گشت.
برخي از مزاياي سئو سايت
· افزايش فروش آنلاين يكي از اين موارد بسيار مهم است
· همچنين با تبليغات در سايت خود مي توانيد كسب درآمد نماييد
· شناخته شدن نام تجاري يا برند شما در فضاي مجازي
· ارائه اطلاعات و محتواي مناسب به مشتريان و كاربران
تعيين استراتژي براي خود:
تا اينجاي كار اهداف و انتظاراتي كه بايد از طراحي سايت داشت را آموختيم، از اين پس بايد سوالاتي از اين قبيل را مد نظر داشت و به آن ها پاسخ داد كه براي بيشتر ديده شدن در فضاي اينترنتي چه بايد كرد؟ بازديد كنندگان سايت شما از چه طريقي به سايت شما هدايت مي شوند؟ از طريق موتورهاي جستجو يا تبليغات هدفمند اينترنتي؟ با طرح چنين سوالاتي بايد راه هاي دست يابي به اهداف خود را بيابيم و براي اين منظور برنامه ي مشخصي داشته باشيم. براي اين منظور شركت طراحي سايت بايد شما را راهنمايي كند و در مورد وب و راه ها و روش هايي كه منجر به موفقيت سايت شما مي شود، توضيحاتي برايتان ارائه نمايد. يك استراتژي خوب در واقع نقشه اي است كه به شما اين امكان را مي دهد كه يك برنامه ريزي خوب داشته باشيد و تصميمات مناسبي بر پايه ي اطلاعات واقعي بگيريد كه نتيجه ي آن موفقيت سايت شما خواهد بود و اين موفقيت در تبديل شدن بازديد كنندگان سايت شما به مشتريان شما اتفاق مي افتد.
چگونگي تعيين استراتژي براي طراحي سايت
اطمينان حاصل كردن از استراتژي هاي شركت طراحي سايت براي رسيدن شما به هدفتان كه در مرحله اول تعيين نموده ايد. براي اين منظور بايد از شركت طراحي سايت بخواهيد كه در راستاي رسيدن شما به اهداف پيش فرضتان روش هاي مشخصي را با ذكر كامل جزئيات به شما معرفي نمايند.
خدمات پس از فروش و پشتيباني شركت طراحي سايت:
يك شركت طراحي سايت معتبر، در مراحل بعد از راه اندازي سايت، از سلامت سايت شما مراقبت مي نمايد.
با توجه به اين كه تا چه ميزاني شما به انتشار محتوا بپردازيد، طراحان سايت در گزارشات تحليلي به كمك شما مي آيند و شما را مطمئن مي كنند با سايت جديدتان به هدفتان خواهيد رسيد.
دسترسي كامل به كد هاي سايت و مديريت آن از اهميت ويژه اي برخوردار است، چرا كه وابستگي مطلق شما به شركت طراحي سايت انتخابي خود را از بين مي برد.
مستقيما با طراحان سايت در ارتباط باشيد
شما بايد بدانيد كه شركتي كه براي طراحي سايت برگزيديد بعد از راه اندازي سايت به مشتريان ديگر خود چگونه كمك مي كنند، و مطمئن شويد كه بعد از تحويل سايت مي توانيد مستقيما با طراحان سايت در ارتباط باشيد تا براي رفع مشكلات احتمالي سايت به كمك شما بيايند.
از اين رو بايد حتما در مورد خدمات پس از فروش و پشتيباني از آن آن ها سوال كنيد.
شركت طراحي سايت وب پردازان تهران
جهت دريافت مشاوره از طريق برترين طراحان سايت در تهران و ايران مي توانيد با شركت طراحي سايت وب پردازان تهران با بيش از 15 سال سابقه تماس حاص بفرماييد. جهت دريافت اطلاعات تماس به ادرس اينترنتي https://it-sitedesign.com مراجعه نماييد.
https://sites.uw.edu/cperry0/2020/08/05/top-website-design-company/